Längtan har ett svar

Gud
Jag längtar så efter Gud
något större än mig själv
idag när jag är mindre
än någon kan se

Här på jorden kan man
upplösas i tårar
som man säger
det betyder att
bli till tårars egendom
istället för att äga tårar
en stund
Och att bo i dem, som är mindre än människan
krymper människan
krymper tårarna
krymper människan ---> krymper tårarna ---> krymper människan

Gud
Som jag längtar att
upplösas i dig
Höra mina taktlösa pulsslag trevande anpassa sig efter dina
dunk-dunk  dunk-dunk  dunk-dunk
söka din durskala
finna den!
Känna de vanligtvis trotsigt spända musklerna mjukna utan protest
vid omfamningen
Se med ditt fokus
äntligen rakt med den där blicken
som kämpat så för att inte titta snett

Där det bästa i mig
multipliceras med 7
och det återstående kapitulerar:
Himmelen

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0