"Jag går, på livets väg..."

Den gamla dängan! Sicket party. Alla frikyrkoungar minns.
För den som inte är eller var frikorkounge eller för den med dåligt minne, finns låten här:
http://www.youtube.com/watch?v=GdnqLqCD3Qo

Här kommer mina egna ord om hur det är att gå den där vägen.
-

Du Helige ande
Du är
lite som en GPS i hjärtat

Dopet präntar in himlens koordinater och
just i rättan tid
ger du mig aktuell instruktion
Jag avgör själv i vilken hastighet jag vill färdas
men riktningen sätter du

"Låt mig förstå den väg du befallt,
så kan jag begrunda dina under"
(Psalm 119:27)

Vackra vyer breder ut sig.

"Låt mig aldrig slå in på lögnens väg,
och ge mig i nåd din lag.
Sanningens väg har jag valt,
dina lagar har jag för ögonen.
Jag håller mig till dina lagbud,
svik mig inte, o Herre.
Jag löper den väg dina bud visar,
ty du har vidgat min insikt.
Visa mig, Herre, dina stadgars väg,
och jag skall följa den till slutet.
Ge mig förstånd att lyda din lag,
att hålla den helt och fullt.
Led min vandring efter dina bud,
den stigen går jag med glädje"
(Psalm 119:29-35)

Jag gav upp min egenritade karta
trodde jag skulle få en ny av dig
men du gav en GPS
Din röst!
jag slipper stirra mig blind på en karta och då,
total överraskning;
plötsligt kom jag framåt.

-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0